Možda zvuči grubo, ali je tako… bez obzira na to o koliko velikom i popularnom brendu pričamo ili nekom tek novaku na tržištu, budi uvjerena da ga nitko ne čeka raširenih ruku i ushićeno vapi za njegovim sljedećim korakom. Ljudi su u sebi, svojoj priči, svojoj kolotečini… no ni to nije loše za početak, makar znaš gdje ćeš ih naći. 😉
Što gledaš, što slušaš, što primjećuješ oko sebe? Ono što te zanima. A što te zanima? Ono što ti je poznato, ono u čemu se prepoznaješ… Gdje pronalaziš nešto za sebe.
Ako te, recimo, ne zanima hoby alat, sigurno nećeš primjećivati, a kamoli pridavati značajniju pozornost bilo kakvim porukama i oglasima o novom modelu bušilice na tržištu. Neće ni dotaknuti tvoje polje. Ali ako taman razmišljaš o kupnji nove pegle za kosu, potpuno je prirodno da ćeš primjećivati sve što bi moglo upućivati na rješenje tvog „problema“ i dolazak do idealnog rješenja u obliku super glatke i lijepe frizure ko iz salona.
Odličan mi je i primjer mojih prijateljica koje kada su bile trudne, stalno su primjećivale trudnice oko sebe… ko da su sada odjednom sve žene trudne. 😄
Tako je i s tvojom publikom, odnosno pojedinim buyer personama.
Ako se još nisi susrela s ovim terminima, evo ukratko – publika je širi pojam, segment unutar tržišta, npr. žene od 25 do 45 godina koje žive u Zagrebu. A buyer persone su poluizmišljeni lik idealnog kupca s točno određenim osobinama, demografskim i geografskim obilježjima. Baziramo ih na analitičkim podacima i/ili zdravoj logici te im dodjeljujemo ime.
A onda moramo jasno znati i tko smo mi kao brend persona, po istim značajkama, ali i kontekstom tko smo mi u životu naše buyer persone.
Zašto idemo u takve detalje? Jednostavno, na istu temu drugačije komuniciramo s mlađom sestrom, najboljom prijateljicom i mamom. Svakoj dajemo određeni dio informacija koji je optimalan za ono što s njom želimo podijeliti i u ovisnosti kakav feedback želimo dobiti. Ako za primjer uzmemo priču o novom muškarcu u tvom životu vjerujem da je razlika u interpretaciji za pojedine osobe evidentna.
Kada znaš tko si i kome se obraćaš, te što muči tvoje buyer persone, svaku priču možeš prezentirati iz točno onog kuta koji zanima pojedinu buyer personu, da se u njoj prepozna, nađe prozvanom, stvori emotivnu konekciju i da joj jednostavno bude stalo do onog o čemu pričaš.
Bez toga… pričaš o sebi, iz svoje perspektive, onako kako tebe to zanima i vjerojatno stvaraš monodramu umjesto obostrano koristan dijalog.
Razmišljajmo o kupcima, njihovim pričama, gdje su, što rade, kako se osjećaju i kako točno se naš brend nenametljivo uklapa u njihov život te koje sve dobrobiti im nosi…
Nakon što okrznemo nečije polje i neko kaže – aha, OK, vidim te, činiš se cool… prvo sljedeće pitanje je – a što ja imam od toga?
Zato je ključno vrlo jasno razložiti sve dobrobiti koje svaka buyer persona ima od našeg brenda, te sva ta rješenja vezati za konkretne situacije koje stvaraju problem.
Tako ćemo im omogućiti ne samo da čuju ili vide rješenje svog problema već i da se mogu zamisliti u situaciji u kojoj problem nestaje i iskusiti kako se u tom trenu osjećaju. Bez jasne vizualizacije i emotivne povezanosti mala je vjerojatnost da će doći do stvaranja zajedničkog interesa, a kamoli doživljaja i potencijalne kupnje.
Naravno, nemojmo zaboraviti ni na milijune drugih informacija kojima smo iz bombardirani i kroz koje se treba probiti do života naših buyer persona… no to je jedna sasvim druga priča…
Znači jednostavno je, pričamo priče i komuniciramo iz perspektive onoga tko sluša jer to je jedini način da uspostavimo vezu i krenemo u produbljivanje odnosa.
Ako ti se svidjeo ovaj članak i ne želiš propustiti idući, upiši svoju mail adresu i prijavi se na CopyTo newsletter. 🤗
Hvala na prijavi!
Uživaj u danu ;)